© Auto-Advies J.Speksnijder....................webdesign JSDesign

 

E-MAIL

Disclaimer

 

Autoadviezen.nl

De informatiesite voor APK2 keurmeesters

 

Volkswagen Passat 1997-2004. Remslangen.

Droogtescheuren in de vóórste remslangen waarbij canvas zichbaar is en vervormingen (bobbels) die opzwellen tijdens een drukproef (700N - 30 seconden).

 

Volkswagen LT. (samenwerking met MB Sprinter). Speling onderste fuseekogels.

Let op dat u de speling op de juiste wijze controleerd, onderste draagarm ondersteunen (zie foto's) en dan de speling controleren. Volgens onze gegevens is de toegestane axiale speling bij nieuwe kogels van Volkswagen (let op: andere maat dan MB Sprinter) +/- 0,3 mm, dus tussen de 0,3 mm en 1,3 mm axiale speling = AdviesCode. Méér dan 1,3mm axiale speling is afkeur. zie instructie filmpjes.

LET OP: voor radiale speling van fusee,- en stuurkogels geldt altijd: t/m 1 mm = AdviesCode en méér dan 1 mm speling = afkeur.

 

Volkswagen T4. Bovenste fuseekogels.

Doordat de voorspanning van de torsievering op de bovenste fuseekogels zéér groot is, is de speling in de normale rijstand met de wielen op de rijplaten nagenoeg niet te constateren. De speling is het makkelijkst te controleren wanneer de voorwielen vrij hangen. U moet dan met een bandijzer tussen het fuseelichaam en de bovenste draagarm wrikken. Dit levert in veel gevallen een adviespunt of afkeur op.

 

Volkswagen T4. Achterste schroefveren. zie ook verentabel

Achterste schroefveren goed controleren op breuk, vaak al te herkennen aan het scheef hangen van het voertuig. Let op het laadvermogen bij het bestellen van nieuwe veren. Dit is meestal te herkennen aan de kleurcodes op de oude veren (als dit nog zichtbaar is).

 

VAG Groep Vacuumslang tussen inlaatspruitstuk en rembekrachtiger

Het komt regelmatig voor bij auto's uit de VAG groep dat de harde plastic vacuumslang tussen het inlaatspruitstuk en de vacuum-rembekrachtiger scheuren vertoont. Deze scheuren beginnen meestal onder de rubber "sokjes" van deze vacuumslang. klik HIER voor de fotoserie

 

 

Terug naar VW pagina 1........... klik hier voor VW pagina 3

 

..........aan deze site kunnen geen rechten worden ontleend ..........