© Auto-Advies J.Speksnijder....................webdesign JSDesign

 

E-MAIL

Disclaimer

 

Autoadviezen.nl

De informatiesite voor APK2 keurmeesters

 

27-1-2009
Mercedes Benz A 160 1999. Breken achterveren (ingezonden tip) zie ook verentabel
klik hier voor foto's

 

15-11-2008
Mercedes Benz 308 bouwjaar 1989.
Roest aan knelverbinding van remslang.
(ingezonden tip)

De knelverbinding van de voorste remslangen worden ernstig aangetast door roest. Ook de remleiding tussen de remklauw en remslang wil bij deze type's nog al eens corroderen. zie foto's

 

8-9-2008
Mercedes A-klasse. Breken vóórveren (ingezonden tip) zie ook verentabel

LET OP:
De aluminium veerschotel wordt op de plaats waar de veer is afgebroken (de breukplaats) zodanig belast dat hier na verloop van tijd ook een stuk uit kan breken. Inspecteer bij een gebroken veer dus ook de aluminium veerschotel goed.

 

Mercedes C-klasse W203. Breken van zowel vóór als achterste schroefveren. (ingezonden tip)
zie ook verentabel

Let op: bij de voorveren is het moeilijk te constateren dat ze gebroken zijn en de voorspanning van de veren is zéér groot.

 

Mercedes E-klasse 1997-2000. Roestschade aan voorste subframe. (ingezonden tip)

Om dit goed te kunnen controleren moet u de onderbeplating van de motor demonteren. (zie foto's)

 

Mercedes A-Klasse 140 en 160. Speling op achterste draagarmbussen (zie foto's)

bij een Mercedes A-klasse 140 en 160 komt het nog wel eens voor dat de achterste draagarmen speling hebben. Dit is te controleren door de achterwielen vrij te hangen en dan het wiel aan de achterzijde naar buiten te drukken. (ingezonden tip)

 

Mercedes ML. Breken achterveren. zie ook verentabel

 

Mercedes S klasse 2000-2001 Achterste remslangen (goed buigen om te controleren)

 

Mercedes CDI motoren. Uitlaatgas lekkage langs loszittende verstuivers. (zie foto's)

 

Mercedes E klasse 1995- en C klasse. Onderste fuseekogels aan voorzijde

Speling op de onderste fuseekogels.

 

Mercedes Sprinter Speling onderste fuseekogels. (voor Volkswagen LT gelden andere maten)

Let op dat u de speling op de juiste wijze controleerd, onderste draagarm ondersteunen (zie foto's) en dan de speling controleren. Volgens onze gegevens is de toegestane axiale speling bij nieuwe kogels van Mercedes-Benz, 1 mm. Dus tussen de 1 mm en 2 mm axiale speling = AdviesCode. En bij méér dan 2 mm axiale speling is het pas afkeur. zie instructie filmpjes.

LET OP: voor radiale speling van fusee,- en stuurkogels geldt altijd: t/m 1 mm = AdviesCode en méér dan 1 mm speling = afkeur.

klik hier voor MERCEDES PAGINA 3

Terug naar merken-database

 

..........aan deze site kunnen geen rechten worden ontleend ..........