Autoadviezen.nl
De informatiesite voor APK2 keurmeesters
27-12-2019 (ingezonden tip en foto's)
Chevrolet/Daewoo Tacuma 2004 . Roestschade aan de bovenste veerschotel aan de achterzijde.
Tussen de veer en de schotel zit een soort schuimrand die het vocht vast houd. Niet alleen het conische deel roest door, ook de schotelrand zelf waar de veerwinding op rust, roest weg.
Valt niet op maar met een lange schroevendraaier is het goed te controleren.
5-10-2019 (ingezonden tip en foto's)
Chevrolet Ampera . Roest op deachterste remschijven aan de binnenzijde.
28-12-2015 (ingezonden tip en foto)
Daewoo Matiz . Breken ABS ring door roest op aandrijfas kop.
28-12-2015 (ingezonden tip en foto)
Daewoo Matiz 2002. Doorroesten versnellingsbaksteun
12-3-2014 Update (ingezonden tip en foto)
Daewoo Kalos 2004. Achteras rubbers (ingezonden tip en foto's) zie foto's
13-10-2013
Chrevolet Captiva 2008. Loslopen bevestigingsbouten van Achtergordels LA en RA naast achterbankzitting.
Tussen de boutkop en bevestigingsbeugel van de gordel is veel ruimte te zien.
Na aandraaien van de bout is de ruimte tussen de boutkop en de beugel veel kleiner
13-10-2013
Chevrolet Captiva 2008. Scheuren achterste rubber van voorste draagarmen.
23-3-2013 (ingezonden tip en foto)
Daewoo Nubira 2002. Doorroesten bovenste veerschotel aan achterzijde.
Om de veerschotel goed te kunnen controleren moet de stofhoes naar beneden getrokken te worden.
24-1-2013
Daewoo Matiz 1999. Doorroesten achterste draagarmen. (ingezonden tip)
De draagarm is zo ernstig door roest aangetast dat de draagarm hierdoor afgebroken is.
29-8-2010
Daewoo Kalos 2004. Voorste draagarmrubbers (ingezonden tip)
Daewwoo Matiz 1999. Corrosie aan achterste remleidingen. Zie foto's
Let hierbij vooral op de remleidingen die links en rechts aan de achterzijde langs en boven de tank lopen.
Daewoo Tacuma 2003. Droogtescheuren in voorste remslangen, canvas zichtbaar. (ingezonden tip)
Daewoo Nexia 1997. Breken achterveren. zie ook verentabel klik hier voor de Foto
Daewoo Nubira 1998. Corrosie remleidingen. zie foto's
De remleidingen die in de motorruimte van links naar rechts lopen over het schutbord, liggen meestal tegen de geluid-isolatie aan. Deze geluid-isolatie blijft lang vochtig en zorgt hierdoor dat de remleidingen corroderen. Let ook vooral op de plaats waar de remleidingen achter de stuurstang door lopen. Op die plaats is de corrosie moeilijk te zien. Ook de remleidingen achter de vacuum rembekrachtiger verdienen aandacht.
Daewoo Nubira 1998. Voorste draagarmrubbers
Versleten voorste draagarmrubbers klik hier voor de controle methode.
Terug naar merken-database
..........aan deze site kunnen geen rechten worden ontleend ..........