© Auto-Advies J.Speksnijder....................webdesign JSDesign

 

E-MAIL

Disclaimer

 

Autoadviezen.nl

De informatiesite voor APK2 keurmeesters

 

Nissan King Cab D21 1992

Kijk bij dit type auto goed naar roestschade aan de rechter langsbalk achter/tussen de tank. Hier blijft vaak zand achter wat lang vochtig blijft en hierdoor de langsbalk aantast.

De langsdragers van een volledig dragend chassis mogen maximaal een dikteafname van 20% hebben. Sinds 1 december 2004 mag roestschade aan een volledig dragend chassis gerepareerd worden d.m.v. plaatdelen die over de roestschade zijn aangebracht. Het reparatie plaatdeel moet wel minimaal dezelfde dikte hebben als de grootste dikte van het te repareren deel. Dus was de langsdrager oorspronkelijk 5mm dik, dan moet het reparatie plaatdeel ook minstens 5mm dik zijn en gelast worden d.m.v. kettinglassen die minimaal 75% van de omtrek bestrijken. De lassen moeten goed verdeeld zijn over de omtrek. De gehele omtrek lassen mag uiteraard ook.

Onderstaande foto's zijn gemaakt met gedemonteerde tank.

 

 

..........aan deze site kunnen geen rechten worden ontleend ..........