© Auto-Advies J.Speksnijder....................webdesign JSDesign

 

 

E-MAIL

Disclaimer

 

Autoadviezen.nl

De informatiesite voor APK2 keurmeesters

 

Ducato vanaf 1994 Roestschade aan voorste Hoofddwarsbalk Zie foto's

Ondanks dat de hoofddwarsbalk (aan de voorzijde net achter de voorbumper) met bouten bevestigd is aan de langsdragers heeft deze een roestschadegradatie van 6E

 

Ducato vanaf 1994 Speling op de voorste draagarmrubbers, zowel de voorste als de achterste rubbers

Auto op een de grond/brug laten staan. Het voorwiel bovenaan vast pakken en het wiel kort en heftig voor en achterwaarts bewegen. Hierbij is de speling goed te voelen. Speling op het draagarmrubber mag niet groter zijn dan 1mm in de richting van de belasting, de elasticiteit van het rubber buiten beschouwing gelaten. Het draagarmrubber mag door zijdelingse verplaatsing  geen kontaktplekken vertonen. Wanneer de rubbers erg ver versleten zijn is het ook te controleren wanneer de vooras vrij hangt.

 

Ducato vanaf 1994 Speling op de onderste fuseekogels

 

Ducato vanaf 1994 Bovenste veerpootlager (vrijwel alleen te constateren tijdens een proefrit) zie ook verentabel zie ook foto's

Wanneer na een scherpe bocht naar links te hebben gemaakt de auto de neiging heeft om naar links te blijven trekken, probeer dan een scherpe bocht naar rechts te maken (of in omgekeerde volgorde). Heeft hij dan de neiging om naar rechts te blijven trekken is het vrijwel zeker dat één of beide veerpootlagers defect zijn. Door defecte veerpootlagers komt de stuurinrichting niet meer volledig in de rechtuitstand en blijft naar die kant trekken waar de laatste keer naar toe gestuurd is.

 

Terug naar merken-database ............... naar Fiat pagina